Komisja Etyki Reklamy potępia producenta prezerwatyw
[2014-02-23 14:36:08]
Zdaniem skarżącego, wyemitowana reklama nie uwzględniała stopnia rozwoju jej odbiorców, przez co zagrażała ich rozwojowi. Popierający skargę arbiter-referent wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami oraz zarzucił, że nie była ona prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej. Podkreślił także, że reklamy skierowane do dzieci lub młodzieży muszą uwzględniać stopień ich rozwoju oraz nie mogą zagrażać ich fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi. Dotyczy to również reklam, które nie są bezpośrednio skierowane do dzieci, jednak dzieci są ich odbiorcami ze względu na formę oraz miejsce i sposób ich prezentowania. W pisemnej odpowiedzi na skargę spółka Unimil podkreśliła, że reklamowanie prezerwatyw oraz nawiązania do seksu nie naruszają polskiego prawa. Przedstawiciele Unimilu argumentowali też, że nie ma ograniczeń w używaniu słowa „seks" w dyskursie publicznym i nie można zasadnie stwierdzić, że takie słowo lub odniesienie do seksu nie może być użyte w mediach publicznych przed godziną dwudziestą. Zdaniem spółki sformułowania „Uwielbiam seks” albo „lubisz seks, prawda?", które pojawiły się w reklamie, nie zawierają żadnych zabronionych albo społecznie nieakceptowalnych haseł. Argumenty spółki nie przekonały jednak Zespołu Orzekającego, który dopatrzył się w reklamie naruszenia zarzucanych przez skarżącego norm Kodeksu Etyki Reklamy. Zespół uznał, że nie była ona prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. Zdaniem jego członków przy emisji reklam w blokach reklamowych przed audycjami dla dzieci należy dochowywać należytej staranności, w szczególności, aby przekaz reklamowy nie zagrażał fizycznemu, psychicznemu i moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci i młodzieży. Zespół Orzekający, biorąc pod uwagę fakt, że reklama była emitowana w bloku reklamowym przed bajką dla dzieci, dopatrzył się naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy. Zgodnie z przyjętym orzeczeniem reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. Zdaniem Zespołu Orzekającego, przy emisji reklam w blokach reklamowych przed audycjami dla dzieci należy dochowywać należytej staranności, w szczególności, aby przekaz reklamowy nie zagrażał fizycznemu, psychicznemu i moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci i młodzieży. Budząca kontrowersje reklama znajduje się tutaj: SKYN® -- To wszystko zmienia |
- Blog Radosława S. Czarneckiego: Syndrom wybrania
- Blog Radosława S. Czarneckiego: Materializacja frustracji i gniewu
- Pod prąd!: Trzaskowski połknie lewicę
- Blog Radosława S. Czarneckiego: Nauka o religiach winna łączyć a nie dzielić
- Blog Radosława S. Czarneckiego: Syndrom Pigmaliona i efekt Golema
- Warszawska Socjalistyczna Grupa Dyskusyjno-Czytelnicza
- Warszawa, Jazdów 5A/4, część na górze
- od 25.10.2024, co tydzień o 17 w piątek
- Fotograf szuka pracy (Krk małopolska)
- Kraków
- Socialists/communists in Krakow?
- Krakow
- Poszukuję
- Partia lewicowa na symulatorze politycznym
- Discord
- Teraz
- Historia Czerwona
- Discord Sejm RP
- Polska
- Teraz
- Szukam książki
- Poszukuję książek
- "PPS dlaczego się nie udało" - kupię!!!
- Lca
13 lutego:
1921 - Moskwa: Pogrzeb Piotra Kropotkina, jednego z głównych ideologów anarchizmu, przerodził się w ostatnią legalną demonstrację anarchistyczną. Wkrótce potem bolszewicy aresztowali większość anarchistycznych działaczy.
1930 - Powstała Komunistyczna Partia Wietnamu.
1961 - Władze separatystycznej kongijskiej prowincji Katanga ogłosiły śmierć Patrice'a Lumumby.
1991 - 403 irackich cywilów zginęło, gdy amerykańska bomba zniszczyła schron w Bagdadzie.
1996 - W Nepalu wybuchła zbrojna rebelia maoistów w celu obalenia monarchii i wprowadzenia na jej miejsce ustroju komunistycznego.
2008 - Laburzystowski premier Australii Kevin Rudd wygłosił w parlamencie przemówienie, w którym publicznie przeprosił Aborygenów za dyskryminację i prześladowania, w tym praktyki tzw. "skradzionego pokolenia".
?